אנשים קוראים מה שמעניין אותם . לפעמים זו פרסומת.

דף הבית / ניהול תוכן דיגיטלי

ניהול תוכן דיגיטלי

"תוכן בונה מערכות יחסים. מערכות יחסים בונים אמון, ואמון מייצר הכנסות". (Andrew Davis)

מה הופך תוכן לאיכותי, ומה הופך תוכן לחסר ערך?

 

האמת שקשה לענות באופן חד משמעי. לעיתים תוכן איכותי במקום מסוים יהפך לתוכן מעיק במקום אחר. לדוגמא בשאילתא: "בנק מזרחי שעות פתיחה" הגולש מצפה למצוא מידע קצר ומדויק על שעות הפתיחה ותו לא. לעומת זאת בשאילתא: "שירותי בנק מזרחי" הגולש לא יסתפק בטקסט קצר של שעות פתיחה והתוכן יחשב ללא איכותי וחסר ערך. 
אז מהם הקריטריונים לתוכן איכותי? הכל תלוי בכוונת המשתמש. מה הגולש מצפה לקבל בדף התוצאות כתשובה לשאלתו.
אם הגולש חפש מידע כללי בנושא השאילתא, תוכן איכותי חייב להיות ארוך (לא פחות מ- 600 מילים), הנושא בחובו מידע רלוונטי המספק מענה ומידע נרחב על שאילתת החיפוש. אם הגולש חיפש מידע שיווקי (התעניין ברכישה של מוצר מסוים) תוכן איכותי במקרה הזה יהיה ממוקד למוצר, ויתן פרטים נרחבים ככל שניתן על המוצר/שירות. במקרה הזה אורך הטקסט לא יהיה פרמטר להערכת איכות התוכן.
 

הנחיות איכות תוכן של גוגל

 

גוגל שמה דגש על תוכן ואיכותו.  היא רוצה להבטיח עבור הגולשים במנוע החיפוש שלה קבלת תשובות עם תוכן רלוונטי ואיכותי ובזמן הכי מהיר. מילוי אחר ההוראות של GOOGLE, יעזור לסורקנים של גוגל למצוא אותו ברגע האמת, לסרוק אותו, לאנדקס ולדרג אותו בציון איכות. במסגרת ה"עשה" ו "לא תעשה" של גוגל קיימות כמה הנחיות ברורות.

התאמת התוכן לגולשים והמשתמשים במנוע החיפוש ולא למנועי החיפוש עצמם

לא השתמש בתחבולות, להביאם אל האתר ולגלות שהמידע לו ציפו אינו קיים בדף

לא להשתמש בתחבולות קידום כמו שימוש מופרז בביטויי מפתח, שימוש בביטויי מפתח לא רלוונטיים, קישורים פסולים, תוכן מועתק ועוד. גוגל מצפה לתוכן איכותי ומקורי.

תוכן צריך להיות שימושי, אינפורמטיבי, מקורי, מועיל, מרחיב בנושא השאלה, אמין (עובדות בדוקות ומבוססות, קישור למקור המידע, ביקורות, המלצות וכדו'), מעודד מעורבות ואינטרקציה עם הגולשים תוך שמירה על חוויית משתמש. כחלק מהגדרות אלה גוגל מבקשת להמנע מטעויות כתיב, מקישורים שבורים ומספאם.

כיצד גוגל מדרגת את התוכן שלנו?

לגוגל יש המון מדרגים בכל העולם שבחינת איכות דפי התוצאות זוהי כל עבודתם.  הדירוג בא לתת ציון למידת התאמתם לשאילתת החיפוש ואיכותם ברמת המבנה והתוכן. ציוני המדרגים תפקידם לעזור לשפר את אלגוריתם החיפוש ו בהמשך דירוג זה ישפיע על המיקומים של דפי האתר שנסרקו ודורגו בהתאם לאלגוריתם.

המדרגים מדרגים את דפי אתרים ושל תוצאות חיפוש במונחים של טובות, רעות וניטרליות.  ציון האיכות של דף מורכב בעיקר מ:

רמת מומחיות בתחום השאילתא (היקף המידע), רמת סמכותיות (כמות הקישורים האיכותיים המצביעים על האתר והדף כבר סמכא בתחום) רמת אמינות (במיוחד בנושאי בריאות וכלכלה המשפיעים ישירות על בריאות הגולשים ועל כספם.

היקף התוכן, רמת איכותו ומידת הרלוונטיות שלו לשאילתת הגולש, גיל האתר וגודלו ומוניטין האתר .

ציון האיכות בודק את רלוונטיות הדף בהיבטים רחבים ומקיפים: האם סיפק את המידע?, העשיר בתמונות וסרטונים את חוויית המשתמש?, אם הגולש חיפש בידור/שיתוף /שירות/מוצר  - האם קבל את המידע שביקש?  האם ניתן למשתמש מקום לשאול שאלות? כל דף ודרישות האיכות שלו. קניות/חדשות/פורומים/מידע/בידור ועוד. 

כיצד לשפר את רמת איכות התוכן ואמינותו?

מאחר וכבר הבנו עד כמה לאיכות התוכן יש השפעה ישירה על דירוג דפי האתר בתוצאות החיפוש, עשו הכל על מנת להבטיח את שביעות רצונם של הגולשים והבטיחו תוכן איכותי, מקורי ורלוונטי. העזרו בכותבים מקצועיים בעלי ניסיון כתיבה בתחום העסק שלכם, השקיעו בדף ה"אודות" של האתר והוסיפו כל מידע ביוגרפי רלוונטי המשפר את התייחסות הגולשים אליכם כמומחים בתחומכם, אם השתמשתם בכותב תוכן חיצוני ציינו את פרטיו ואת מומחיותו. תמו מקום לחיזוקים ומעורבות חברתית באתר ע"י מתן מקום לביקורות, פרסומים, המלצות, חדשות בזמן אמת ועוד.
דאגו להציף תוכן רלוונטי מדפים אחרים באתר המרחיבים את חוויית המשתמש בנושא השאילתא. אל תציפו תוכן לא רלוונטי בדף רק על מנת לקדם כניסה לעמוד מסוים. גוגל נותנת ציונים המשקפים עד כמה הדף או האתר עונים על הצורך של המשתמש ועליכם לדאוג למענה מקיף, ברור וישיר לשאילתת החיפוש בדף התוצאה וללא עיכובים על ידי שליחת הגולש לדפים אחרים.  אתר שאינו רספונסבי או לא מותאם למובייל יקבל את ציון נמוך.

שירותי תוכן ב UPWORDS

כתיבת תוכן איכותי נוגעת בכל תחומי השיווק והקידום באינטרנט. החל מאופטימיזציית מבנה ותוכן, ניהול בלוג/מאמרים, כתיבה שיווקית, ועד ניהול דפי אוהדים ברשתות החברתיות. אשמח להחליף אתכם כמה מילים ולתת לכם הצעת מחיר מותאמת אישית לניהול תוכן דיגיטלי עבור העסק שלכם.

Upwords2000@gmail.com |  058-741-741-8 | לאון בלום - חיפה

Upwords | 

Tamar Kamar

ניהול וקידום אתרים בלי פחד גבהים

ספרו לי כיצד אוכל לעזור לכם