דף הבית / מאמרים / 7 טעויות נפוצות בניהול רשתות חברתיות

7 טעויות נפוצות בניהול רשתות חברתיות

כמנהלת רשתות חברתיות יש לי את הזכות לעזור לבעלי עסקים למנף את העסק בעזרת דפי עסק ברשתות חברתיות מגוונות. בחלק מהמקרים אני רק מנהלת את הקמפיינים הממומנים בעוד בעל העסק מנהל לעצמו את דף האוהדים וממלא אותו בתוכן. יותר ויותר אני עדה לכמה טעויות נפוצות שחוזרות על עצמן ומפריעות למנהלי דף האוהדים (בפייסבוק או בכל רשת חברתית אחרת) למקסם את יכולות הרשת ואת הצלחת העסק בעזרתן.


אם אתם רוצים אסטרטגיה חברתית חזקה, טובה ומניבה אתם צריכים להמנע מ – 7 הטעויות הבאות:

טעות מס' 1 – ריבוי רשתות חברתיות


טיפ: רכזו את הפעילות והכוח החברתי של העסק במקום אחד או שניים לכל היותר

ברור לכולם שלו יכולנו להיות נוכחים בכל רגע נתון בכל מקום באינטרנט זה היה המצב האידיאלי, אבל להצליח לנהל עסק + אתר + בלוג + 3/4 רשתות חברתיות במקביל זה מאתגר מאוד שלא לומר קשה. מניסיון אלה שניסו יצא שכרם בהפסדם. כי בזמן שיכלו להתרכז ברשת חברתית אחת או שתיים ולתת את כל הכוח על מנת להיות מחויב לאוהדים, לשמור אתם על קשרים אונליין, לספק תועלת לאוהדים מהנוכחות החברתית של העסק... עם ניהול דפים עסקיים ברשתות רבות גורם לבעלי עסקים להיות קצת בכל מקום ומהר מאוד לאבד את האמון והעניין בהם לטובת המתחרים. על מנת להחליט היכן כדאי לעסק שלכם כדאי להיות נוכח תוכלו לקרוא במאמר: "איזו רשת חברתית הכי מתאימה לעסק שלך".
 

טעות מס' 2 – התעלמות מפניות ותגובות של אוהדים תביא לאיבוד אמון ועניין.


טיפ: שמרו על תגובתיות גבוהה ואינטראקציה מהירה וטובה עם האוהדים שלכם.

כולם רוצים להגדיל את כמות האוהדים, ופעמים רבות אני רואה את ריכוז המשאבים והכוחות של הלקוחות ביצירת אוהדים חדשים. חלקם אף מקווים בקול ליותר מעורבות. לרצות מעורבות מצד אחד ולהתעלם מהערות שכבר נמצאות על הפוסטים בדף שלכם זה לעבוד לחינם. אם לא תגיבו בזמן אמת או לפחות בזמן סביר תאבדו גם את המעט שמעורבים בדף האוהדים. עדיף פחות אוהדים עם תגובתיות גבוהה על כמות גדולה של אוהדים וללא תחזוקה של מעורבות ותגובתיות של העסק אל הפניות.
כמנהלת דפים ברשתות חברתיות אני עושה כמיטב יכולתי (זאת אומרת הרבה!) על מנת להגיב בזמן אמת לאוהדים שמגיבים לתוכן או פונים אליי בפרטי. אני מעריכה את האוהדים ושומרת על אינטרקציה איתם ומרוויחה פעמיים. מרוויחה את האהדה שלהם, את הנאמנות שלהם ובנוסף כל תגובה גורמת לתוכן עליו הגיבו להחשף לקהלים נוספים מכיוון שהאלגוריתם מבין שמדובר בתוכן שמעורר עניין חברתי ותגובתיות גבוהה.
 

טעות מס' 3 – העלאת פוסטים שיווקיים (בדף האורגני ולא כפוסט ממומן) גורמת לאיבוד עוקבים.


טיפ: אל תמכרו. העניקו לאוהדים שלכם תכנים בעלי ערך שישמחו עקוב אחריכם.

מטרתו של דף האוהדים היא לחשוף אתכם לקהלים חדשים, לסקרן אותם סביב המומחיות שלהם, להטמע בתודעה שלהם כמומחים בתחומכם ולתת להם סיבה טובה להמשיך לעקוב אחריכם. פוסטים שיווקיים מייצרים מעט חשיפה, מעט תגובות ומעבר לכך אם תרבו בפרסומים שיווקיים תאבדו אוהדים מהר מאוד.
 

טעות מס' 4 – שמירה בקנאות על העלאת תכנים מקוריים וחדשים בלבד.


טיפ: פוסטים שנכתבו בעבר ונתנו ערך גבוה ועניין לאוהדים נכון יהיה לעשות בהם שימוש חוזר.

רמת החשיפה של הפוסטים האורגנים אינה גבוהה, אלא אם הפוסט עורר גל תגובות ושיח שגרם לו להחשף לקהלים נוספים כל הזמן. פוסט המניע לתגובה הוא נכס, ונכון יהיה לשכתב אותו או להעלות אותו לאחר תקופה שוב. א. אם נתן עניין לפני כמה חודשים סביר להניח שיתן עניין שוב גם לאחר זמן מה. ב. תנו לאוהדים חדשים שלא נחשפו אליו הזדמנות ליהנות ממנו.

טעות מס' 5 – הוספה אוטומטית של אוהדים לדף.


טיפ: הוספת אוהדים שאין להם עניין של אמת בתכנים ובשירות שלכם מבזבזים חשיפת תכנים עבור בעלי עניין במה שיש לכם להציע.

בעלי דף עסקי מתרשמים מאוד מכמות אוהדים גדולה ומשקיעים מאמצים להוסיף באופן אוטומטי ובכל הזדמנות אוהדים חדשים מבלי לדעת אם יש להם רצון או עניין לעקוב אחר התכנים של העסק או לקבל שירות עתידי ביום מן הימים ולכשיגיע הרגע הנכון. אל תעשו את זה לעצמכם. אפילו אם אתם חברים בדף הפרטי או חברים מהחיים האמתיים אבל על פניו לא מדובר באדם שזקוק לשירות שלכם. למשל אם אתם מוכרים חבילות טיסה מדהימות אין טעם להוסיף לדף האוהדים שלכם חברים עם פחד גבהים שלא טסו וסביר להניח שגם לא יטוסו בעתיד. או אם אתם ייצרני מוצצים אתם לא זקוקים לאוהדים בגיל השלישי. במקרה הזה לא כל המרבה הרי זה משובח... בחישוב פשוט: אם פייסבוק חושף את הפוסטים שלכם ל 8% מהאוהדים (זה המספר מעל השולחן... במציאות זה אפילו לפחות) לא תרצו לבזבז את החשיפה המינימלית הזו על אוהדים שבכלל לא מעוניינים או לא זקוקים לשירות שלכם. אחת הדרכים המקובלות והאפקטיביות היא: זיהיתם מישהו שהשירות או המוצרים שלכם יכולים לעניין אותו? אני ממליצה מאוד לשלוח הודעה בפרטי ולהזמין אותם בצורה ידידותית לעקוב אחר הדף שלכם ולהמתין לאישורו. רוצים לקרוא על דרכים להגדיל  כמות אוהדים איכותית? קראו על כך בפוסט: ________

 

טעות מס' 6 – ניהול דף אוהדים המשקף את העסק והמוצרים ומחביא את הבעלים והנפשות הפועלות.


טיפ: צאו אל החזיית, תנו לאוהדים להכיר אתכם ולהיות באינטרקציה עם נותני השירות בעסק על מנת להגביר את הקשר והאמון.

הלקוחות שלכם רוצים לדעת עם מי הם מדברים, מי נותן את השירות, ומעוניינים להתחבר לא רק ברמה המקצועית. העלו תמונות שלכם מהעסק, ספרו מפעם לפעם משהו עם נגיעה אישית, הצטלמו עם לקוחות מרוצים – תנו לאוהדים שלכם להכיר את הצד האנושי שמאחורי העסק.
בלוגרים רבים ובעלי עסקים אנו נתקלים שאינם שמחים עם אסטרטגיית המדיה החברתית שלהם נוטים לנהל את פלטפורמות חברתיות שלהם באופן ידני. ניהול המדיה החברתית שלך 100% באופן ידני בהחלט עושה את זה קשה יותר ליצור אסטרטגיה חברתית חזקה, וזה לוקח זמן רחוק בתחומים אחרים של העסק. שימוש מתכננים, מתכנני תוכן, וכלים אחרים לא רק משחרר חלק מהזמן שלך, אבל הם גם מועיל מאוד כשמדובר בארגון. אנו מאמינים כי אוטומציה היא נהדר עבור תזמון וייעול נוכחות המדיה החברתית שלך, אבל אנחנו לא מעודדים אוטומציה למטרות אינטראקציה / מעורבות.

 

טעות מס' 7 – העלאת פוסטים: פעם כן, פעם לא, ופעם למה לא...


טיפ: היו עקביים ופרסמו בימים ושעות קבועים על מנת להרגיל את האוהדים ולפתח אצלם צפייה.

הטוב ביותר הוא ליצור אוטומציה בנושא תזמון הפוסטים. זה ידרוש מכם התארגנות מסודרת עם תכנון תכנים מראש אבל יחסוך מכם לחץ של רגע אחרון. בנו לכם גאנט תכנים חודשי. דאגו לייצר בו תמהיל מגוון, הקפידו על ימים קבועי ושעות קבועות. למה? כי מי שנהנה לעקוב אחריכם ילמד את הזמנים ואתם תייצרו אצלו ציפייה. גם אם הוא לא נחשף לפוסט שלכם באופן אורגני (רק 8 % רואים בשלב ראשון את הפוסט שלכם. זוכרים?) הוא כבבר ידאג להכנס באופן ישיר לדף שלכם ולהתעדכן בתכנים החדשים.

אלו היו 7 הטעויות הכי נפוצות שנתקלתי בהם אצל לקוחות המנהלים את דף הפייסבוק שלהם או כל רשת חברתית אחרת. אם אסכם אומר:
רכזו את המאמצים להיות נוכחים ברשת חברתית בולטת ומתאימה (תלוי בגיל קהל היעד ותחום העיסוק), שמרו על אינטרקציה מהירה וטובה, רגשו את האוהדים שלכם ותנו להם ערך בתכנים שאתם מעלים, רק כך תתנו להם סיבה ובה להמשיך לעקוב אחריכם, והעזר בשירות שלכם ברגע הנכון. היו מקוריים, עקביים וידידותיים.

 

בהצלחה

 

אם אתם זקוקים לשירות ניהול רשתות חברתיות אשמח לשוחח אתכם, לשמוע על העסק שלכם, לספר לכם על השירות ולתת לכם הצעת מחיר.
כמו כן תוכלו לקבל הצעת מחיר אונליין
אם יש לכם שאלה אתם מוזמנים לכתוב לי

מאגר שאלות ותשובות

Upwords2000@gmail.com |  058-741-741-8 | לאון בלום - חיפה

Upwords | 

Tamar Kamar

ניהול וקידום אתרים בלי פחד גבהים

ספרו לי כיצד אוכל לעזור לכם