"הכלל הבסיסי בכתיבה הוא להשאיר בחוץ את החלקים שהקורא מדלג עליהם". (אלמור לאונרד)

דף הבית / מאמרים / המדריך המלא לאפיון אתר

אפיון אתר

הדרך להצלחת השיווק באינטרנט מתחילה כאן

אם יש לכם את הזמן והכישרון, והחלטתם לבנות אתר לעסק שלכם זה מצוין! עסק בלי נוכחות דיגיטלית בעידן דיגיטלי זה כמו דייג בלי חכה.

אם בחרתם לבנות אתר באחת מפלטפורמות לבניית תוכן הקיימות ברשת (Wix/ Wordpress וכדו'), או פניתם לבונה אתרים מקצועי, כך או כך כדאי לדעת ששלב ההכנות הוא קריטי, ותכנון נכון תשפיע ישירות על קלות בניית האתר, על קידומו בגוגל ועל היכולת שלו להניב עבורכם את התוצאה הרצויה.
 

קחו את הדברים לתשומת ליבכם או לתשומת לב בונה האתר שבחרתם, העיקר שתדאגו לעשות את הדברים בסדר הנכון ובצורה טובה. 

 

בחירת שם לאתר (domain).​

אם מדובר בעסק מצליח קיים, בחרו שם דומיין תואם על מנת למתג אותו. אם מדובר בעסק בהתהוות השקיעו מחשבה בבחירת שם העסק, ובחרו שם שימתג אתכם ויהפוך לסימן ההיכר שלכם באינטרנט. שיהיה קליט, יעיד על מהות העסק וישלב מילת מפתח המקשרת אותו לתחום העסק. זה יעזור לקדם אותו בחיפושי הגולשים בגוגל.
שימו לב לסיומת הדומיין. אם אתם נותני שירות רק בארץ, co.il זו הסיומת המתאימה לכם.

אפיון האתר.

זה השלב שלפני בניית האתר עצמה, והוא כולל החלטות בנושאים חשובים אשר יכריעו בסופו של דבר על בניית האתר עצמו. רבים מדלגים על שלב זה ובכך גורמים לקשיים רבים בתהליך בניית האתר ויצירת חוויית משתמש נוחה תוך דילוג בוטה על כל הדרישות של גוגל שמטרתם להקל על גוגל לסרוק את האתר, להבין את ההררכייה בו ובכך להגיע קודם כל למקומות שחשובים לנו באתר(במאמרים נוספים תוכלו לקרוא ולהבין יותר את נושא הררכייה באתר ו- תקציב זחילה של גוגל)

תכננו הכל מראש!

הקדישו זמן ומחשבה וענו על שאלות אלו בכתב. אם יש לכם אנשים קרובים שיכולים להתפנות ולערוך ביחד אתכם סיעור מוחות בעניין זה יהיה נפלא.
מהי מטרת האתר עבורכם? << (אתר תדמיתי/שיווקי/ בלוג /חדשות/ פורטל/חנות אינטרנטית וכדו')
מה אתם רוצים שיקרה באתר? <<
מה אתם רוצים שיכיל האתר? <<

מי קהל היעד אליו פונה האתר? <<
תשובות לשאלות אלו תהיינה אבני דרך חשובות בבניית האתר ועיצובו, יקלו על תכנונו ויאפשרו חווייה מקסימלית למבקרים בו.

לרשום כל רעיון.

רשמו לכם כל רעיון שעבר לכם בראש. בשלב ראשון לא צריך לסנן שום דבר, רק להציף את כל האפשרויות שנראות לכם מעניינות, ותרצו אולי לבחון אותן עבור האתר שלכם.

 

 

בדקו את המתחרים.

טיילו באתרי מתחרים ולקטו רעיונות שמצאו חן בעינכם, כלים מיוחדים יש להם באתר, עיצוב מיוחד, אופן הגשת התכנים וכדו' - אל תשכחו לרשום ובמקביל חשבו מה אתם יכולים לתת באתר שהם לא נותנים, ואיך אתם יכולים לעשות טוב יותר את מה שהם עושים (בדלו את עצמכם)- וכמובן לרשום... לרשום... לרשום...
לדוגמא: אילו פיצ'רים /  גלריית תמונות/ תשלום מקוון  /  נוכחות פייסבוק / צ'ט בוט / צ'ט ב liev / פורום / מנוע חיפוש פנימי / מוסיקה / וידאו/  טפסים להורדה / יצירת קשר  - הכל. אחרי שסיימתם (האמת אף פעם זה לא נגמר, ולרעיונות אין סוף, אבל חלק מהעניין זה דעת מתי יש כבר חומר מספק לאתר איכותי. בעתיד תמיד ניתן להוסיף.

שלב המיקוד.

להתחיל לבחון כל דבר לעומק.

כיצד?

הגדרנו בתחילת התהליך את מטרות העסק, איך האתר אמור לענות על מטרות אלה, מי קהל היעד, מה הלקוחות שלכם צריכים ואיפה זה בא לידי ביטוי באתר.

מיינו את כל הרעיונות באקסל לפי נושאים/קטגוריות, ובכל קטגוריה דרגו רמת חשיבות (1- חובה שיהיה באתר, 2 – רצוי בהמשך, 3 – כל השאר)

מי קהל היעד שלכם?

הנושא קריטי ודורש חקירה לפני שמגדירים. רבים מהלקוחות שלנו בתחילת הדרך גילו שקהל היעד עליו חשבו היה שונה מהקהל שבסופו של תהליך משותף היה זה שהניב את התוצאות/מכירות. אם יש לכם כמה קהלים כדי לתת לכל אחד מהם במה משלו באתר. חלקו את האתר לאזורים בהתאם.

בניית משפך שיווקי.

הגדירו איזה תהליך הייתם רוצים שהמבקרים באתר שלכם יעברו עד לנקודת יצירת הקשר אתכם בפנייה באתר/בטלפון/ברכישת מוצר אונליין. אם אתם נותני שירות או חנות, כך או כך לכל מוצר/שירות צריך להיות דף מפור משל עצמוץ אם אתם נותנים מס' שירותים, לכל אחד מהם יהיה דף בנפרד.

שלב תכנון העיצוב.

מתחילים להריח את האתר בדרך?
בשלב זה, ולאחר כל המחקר והתכנון שעשיתם בשלבים הקודמים, סביר להניח שכבר יש לכם כמה תמונות ברש על איך אתם רוצים שהאתר שלכם יראה.
אם עדיין מתלבטים טיילו ברשת ורכזו לכם בקובץ אתרים שאהבתם במיוחד והתחילו לקבל מהם השראה. סגנון נקי, וינטג', צבעוני, מודרני, קלסי, הרבה טקסט או הרבה תמונות... לא משנה מה תחליטו, העיקר שהוא יענה בבסיסו למהות העסק ולמיתוגו.
אם אתם עסק למוצרי בניין... צבעי גלידה פסטל פחות יתאימו. אם אתם חנות המשווקת גלידה – דווקא כן.

קידום אורגני - SEO

הגיע השלב להחליט אם אתם הולכים על קידום האתר.
אם אתם שוקלים זאת ביטויי המפתח אותם תחליטו לקדם קריטיות למבנה האתר.
אם החלטתם שלא... (ז"א אם החלטתם לפרגן למתחרים שלכם שיהיו לפניכם בכל מקום) אז חשוב לדעת לפחות להגדיר את הקטגוריות הראשיות של האתר (אלו שתופענה בתפריט הראשי למעלה),  ואת קטגוריות תפריט המשנה אשר יופיע מתחתיו או בצד.

מתפריטים אלו יפנו הגולשים אל דפי נחיתה חשובים, ומהם אל שלב ההמרות באתר: (השארת פרטים/ התקשרות/ רכישה/ הורדת קובץ או כל דבר אחד שתגדירו מראש).

עיצוב לוגו:

זהו סמל ההכר שלכם וכדאי מאוד להסתייע בגרפיקאי/ת מקצועי/ת. אבל שוב... אם אתם מולטיטסקין, ואתם רוצים לעצב לבד, תוכלו לקרוא על איך לגשת לנושא ולמה לשים לב במאמר: "לוג לוגו"

תקציב האתר.

תקציב האתר בנוי מהיכולת הכלכלית בשוטף ומהיכולות הצפויות בעתיד, ומשפיע על תכנון האתר.
אם אתם בעלי תקציב דל בשוטף תתחילו באתר קטן יותר (מה שאומר בהכרח הוצאה קטנה יותר) אבל עם תכנון ארוך טווח לגדילה.
אלו הוצאות צפויות לקחת בחשבון?
דומיין, שרת אחסון, תש' חודשי למערכת ניהול התוכן, תש' עבור עיצוב ובניית האתר אם אתם הולכים לאיש מקצוע, כותבי תוכן, צלם מקצועי/ רכישת תמונות מוגנות בזכויות יוצרים.
עסקים קטנים בדרך כלל מתחילים עם מעט כסף אם בכלל... לכן חישוב הכנסות עתידיות ותכנון היעדים לשם חשובה. אם יש לכם רעיון לעסק מוצלח אחרי שבדקת את ההתכנות העסקית שלו ובניתם תכנית שיווקית נכונה אל תהססו. על בניית תכנית שיווקית קראו במאמר: "איך לבנות תכנית שיווקית".

כתיבת תוכן.

אם אתם כותבי תוכן מוכשרים, כדאי לפחות שאיש SEO יעבור על התכנים על מנת לוודא את אופטימלית התוכן. אם מדובר באתר גדול אתם עלולים למצוא את עצמכם מעכבים את עליית האתר לאוויר בגלל העדר התכנים להם אתם זקוקים אפילו בשביל התחלה. 
במקביל, לא צריך לחכות עד שכל התכנים יעלו ביום השקת האתר. אפשר להעלות את חלקם ולהוסיף עליהם בהמשך הזמן, כל עוד חסרון התכנים לא פוגע בחויית המשתמש, ולא מדובר במידע קריטי.
אם אתם בוחנים שירותי כתיבת תוכן הייתי ממליצה לתת לכמה חברות שירותי תוכן לכתוב מאמר אחד ולאחר מכן תרגישו מי מהם ענה על הציפיות, ואיתו תמשיכו את ההתקשרות לטובת התכנים והמאמרים הבאים. רכישת חבילת מאמרים תהיה כלכלית יותר באופן משמעותי. 
להצעת מחיר


עוד קצת כסף...

 

אל תשכחו להכניס לתקציב את נושא קידום האתר. אל תדאגו להוצאה זו מאחר והיא אמורה להחזיר את ההשקעה בגדול, מה שאומר: תגדיל את ההכנסות משמעותית.
זוכרים את טבלת האקסל בה רשמתם שם את ל הרעיונות לפי נושאים ודרגתם לפי רמת חשיבות?

תתחילו עם כל הדברים שציינתם ברמה 1 – חייב! ועם צמיחת ההכנסות תוכלו להרחיב את שירותי האתר. מה שחשוב זה שהאתר יבנה בצורה מדורגת ובהלימה לרמת התוצאה הסופית בה כל החלומות שלכם ממנו יוכלו להתווסף בקלות וללא קשיים.

הגדירו זמנים.

לוח זמנים לכל שלב בבניית האתר יעזור לקדם ביצועים – דאגו ללוח זמנים הגיוני, והקפידו לעמוד ביעדים. אם לקחתם איש מקצוע עבור משימה זו הגדירו זמנים גם מולו.

לסיום זכרו!

דף הבית (העמוד הראשי באתר) הוא חלון הראווה שלכם. יש לכם רגע קצר להרשים את המבקרים באתר ולעשות עליהם רושם ראשוני כזה שיגרום להם להבין שהגיעו בדיוק למקום שציפו להגיע, ושהם יכולים בהחלט למצוא את מבוקשם.

זקוקים לאפיון אתר? פנו אליי ואשמח להכיר אתכם ואת העסק שלכם, לבחון את הפוטנציאל הטמון בו ולתת לכם הצעת מחיר לאפיון והבראת האתר.

Upwords2000@gmail.com |  058-741-741-8 | לאון בלום - חיפה

Upwords | 

Tamar Kamar

ניהול וקידום אתרים בלי פחד גבהים

ספרו לי כיצד אוכל לעזור לכם