דף הבית / מאמרים / 7 טעויות נפוצות בניהול רשתות חברתיות

ארגז הכלים של מנהל אתרים מקצוען

מה תפקידו של מנהל האתרים?

 

אם נשאל בעלי אתרים: "מהו מנהל אתר אינטרנט" נקבל מגוון של תשובות, ומראש אנחנו יכולים לומר: "כל התשובות נכונות".

קשה להגדיר את תפקידו של מנהל האתרים מאחר והצרכים משתנים בהתאם לסוג העסק. בחלק מהעסקים מנהל האתר חייב להיות בקיא בנושאי התכנות השונים, ובחלק מהעסקים הניהול יסתכם בהזנת תכנים חדשים, וקידום האתר ברשתות חברתיות ובתוצאות מנועי החיפוש (קידום אורגני, קידום ממומן, או גם וגם). לא דומה אתר של חנות מקוונת לאתר תדמיתי, ולא דומה אתר של מוסד אקדמי למסעדה מקומית. כך או כך ישנם מספר כישורים שכל מנהל אתרים חייב לשאת בתוך ארגז הכלים שלו.

טעות נפוצה לחשוב שניהול אתרים, ניהול תוכן דיגיטלי וקידום אתרים באינטרנט הם תפקידים שונים. מנהל אתר אמור להיות בקיא בכל שלושת המשימות והן אלו שהופכות אותו למנהל אתרים מקצוען.

האם אתם יכולים לנהל את האתר שלכם לבד?

נפגשנו לא מעט עם בעלי אתרים שבחרו לנהל את האתר לבד. כיום רבים בונים את האתר במערכות לניהול תוכן ידידותיות המאפשרות בצורה נוחה לעדכן תגיות מטא ואף מנחות כמעט צעד אחר צעד בכל הקשור לקידום אורגני של האתר. האם זה מספיק בשביל להחליט לנהל את האתר עצמאית? אלו מיומנויות נוספות נדרשות על מנת לנהל את אתר העסק בצורה אפקטיבית ולהבטיח שאנחנו פועלים נכון ומזניקים את העסק קדימה ברשת המדיה, ואיך תדעו שאתם לא חס וחלילה גורמים לעסק שלכם נזק.

אם אתם מנהלים את אתר העסק לבד בחנו אם יש לכם את הכישורים הנדרשים. אם חסרים לכם הכישורים השקיעו את הזמן והאנרגיות כדי ללמוד יותר בתחום.

בסה"כ מדובר בכישורים נרכשים, וכל מה שאתם צריכים לוודא זה שיש לכם את הזמן והיכולת להתמיד במעקב אחרי החידושים והשינויים בעולם המדיה ובביצוע משימות הניהול הנדרשות.

צ'ק ליסט מינימלי והכרחי לניהול אתר באופן עצמאי

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט ברמה מקצועית ואיכותית.

נתחיל דווקא מהסוף...
אם אין למנהל אתר כישורי כתיבה עדיין הוא יכול להיות מנהל אתרים מקצועי מאוד בכך שידע לבחור חברה לכתיבת תוכן דיגיטלי ברמה גבוהה. מנהל האתר לא חייב לכתוב את כל התכנים בעצמו. אם בכל זאת בחרתם לכתוב את התכנים באתר בעצמכם כדאי לשים לב בכל מחיר לנקודות הבאות:
כתבו ללא כל טעויות כתיב – עברו שוב ושוב על התוכן לפני העלאתו על מנת להבטיח שלא בצעתם שגיאות כתיב בהקלדה.

כתבו בצורה מקורית והיו שימושיים בתוכן עבור הלקוחות שלכם. וודאו שהתוכן בעל ערך עבורם ועונה לצרכים שלהם.

הכרת האלגוריתם של גוגל והבנת כוונת המשתמש – כך תוכלו לדאוג שהטקסט יותאם לשאילתת החיפוש ויעבור אינדוקס ע"י הסורקים של גוגל בצורה קלה וברורה. כתבו תוכן רלוונטי לשאילתת החיפוש (למילת המפתח המקודמת באותו דף נחיתה או מאמר), חלקו את מבנה התוכן לכותרות ותת כותרות, ייצרו קישורי פנימיים בצורה נכונה ועוד.  

הבנה בסיסית ב HTML וCSS.

זה חשוב כי לא תרצו על כל דבר לרוץ לתכנת, לבזבז זמן וכסף. ידע בסיסי לא מצריך למידת תכנות והוא מספיק בהחלט לניהול אתר גם בלי ידע רחב בקוד. כמו שציינו מערכות לניהול תוכן עושות לכם את העבודה לקלה אבל עדיין מפעם לפעם תצטרכו להבין בקוד האתר ולערוך בו שינויים. אם אתם רוצים לנהל טוב יותר מקצועית את האתר תוכלו למצוא מדריכים פשוטים ומצוינים ברשת ללימוד בסיסי של HTML וCSS . ידע זה יפתח בפניכם אפשרויות פשוטות ונרחבות בתוך האתר.

ביצוע מחקר זירה ולמידת התחרות והמתחרים של העסק.

כל ניהול אתר מתחיל בחקירה מקיפה של תחום העסק והזירה האינטרנטית בה הוא פועל. מנהל אתר אינו בקיא בכל התחומים אבל הוא חייב להפוך לכזה עם קבלת העסק והאתר שלכם לניהול ברשת, ללמוד, לחקור ולקרוא את כל החידושים והחדשות בתחום ולהתאים את העסק שלך לקצב התחרות ולזירת התחרות.  מי המתחרים שלכם? מה הם עושים? איך הם מקדמים את עצמם? מה אתם יכולים לעשות טוב יותר מהם? מה הטרנד הכי חם ברשת בתחום המומחיות שלכם? הם רק חלק מהשאלות עליהן מנהל אתרים מקצועי ידע לענות. כך הוא יוכל גם לספק תוכן איכותי ומשמעותי עבור הגולשים באתר ודפי האוהדים אותם הוא מנהל עבורכם.

שליטה במערכת ניהול התוכן של האתר.

מנהל האתר חייב להכיר את התכונות החשובות במערכת ניהול התוכן על מנת לדעת לטפל באופטימיזציית קוד האתר, לזהות ולהתמודד עם תקלות שונות בסביבת קוד האתר, לטפל באופטימיזיית תוכן קיים והזנה של תוכן חדש.  

שליטה בסיסית ברזי עיבוד תמונות של האתר.

לא צריך לרוץ להרשם לקורס פוטושופ, אבל בהחלט צריך להעמיד במידה מסויימת את הידע בעיבוד תמונות. החל משינויי גוון, חיתוך והתאמה בסיסיים, ועד לדחיסת תמונות והתאמתן למכשירים השונים. כמו כן על מנהל האתר להקפיד על שימו שנכון בתמונות ממאגרי תמונות ולהבטיח רק שימוש בתמונות בתשלום או תמונות חינמיות ברישיון.  

יחסי אנוש מעולים.

אם מנהל האתר שלכם מוגדר בתפקיד גם לתת מענה ללקוחות חשוב לוודא שהוא מוכשר לתת מענה אדיב ונדיב, ולא פחות חשוב בזמן אמת או לפחות לא לעכב משמעותית את המענה ללקוחות. שרותיות  גבוהה היא מעל הכל.

יצירתיות.

כל מערכת לניהול תוכן יש לה את היתרונות והחסרונות, וכל זמן מסויים קמה מערכת תוכן טובה יותר מקודמתה. מנהל אתר מקצועי צריך לפתוח את הראש ולהפעיל יצירתיות במציאת פתרונות מתוך מגבלות המערכת.

אם אתם זקוקים לשירות ניהול רשתות חברתיות אשמח לשוחח אתכם, לשמוע על העסק שלכם, לספר לכם על השירות ולתת לכם הצעת מחיר.
כמו כן תוכלו לקבל הצעת מחיר אונליין
אם יש לכם שאלה אתם מוזמנים לכתוב לי

מאגר שאלות ותשובות

Upwords2000@gmail.com |  058-741-741-8 | לאון בלום - חיפה

Upwords | 

Tamar Kamar

ניהול וקידום אתרים בלי פחד גבהים

ספרו לי כיצד אוכל לעזור לכם